З'єднання труб без зварювання і різьблення: металеві труби

Пристрій трубопроводу з металопрокату дозволяє одержати надійну і міцну магістраль. Однак не завжди є можливість використання спеціального обладнання, а тому виникає необхідність провести з'єднання металевих труб без зварювання. Такі роботи цілком актуальні для майстра з невеликим досвідом або в тому випадку, якщо потрібно провести терміновий ремонт магістралі.

Про те, як з'єднати металеві труби без зварювання і як правильно дотримати всі рекомендації, в нашому матеріалі нижче.

Важливо: за допомогою наведених нижче засобів можна з'єднувати дві і більше сталевих труби. Головне строго слідувати техніці виконання робіт.

  • Переваги з'єднання труб без зварювання
  • Різьбова муфта
  • Надягаємо муфту
  • Муфта «Гебо»
  • З'єднання труб ремонтно-монтажною обоймою
  • Фланцеве з'єднання

Переваги з'єднання труб без зварювання

з'єднання металевих труб

Безсварное з'єднання сталевих труб вигідного відрізняється від монтажу за допомогою зварювального апарату

Безсварное з'єднання сталевих труб вигідного відрізняється від монтажу за допомогою зварювального апарату. І особливості полягають в наступному:

Немає необхідності купувати або брати в оренду дороге устаткування;

  • Економія коштів на послуги зварювальника, а ці майстри, як відомо, коштують недешево;
  • Міцність з'єднання елементів магістралі без використання зварювання не гірше, ніж зварне;
  • Крім того, при безсварном монтажі двох і більше відрізків труб зі сталі наявності герметичність магістралі для будь-якого носія.

При цьому способів з'єднання металевого трубопроводу без зварювання три:

  • Використання різьбової муфти;
  • Застосування муфти «Гебо»;
  • Використання ремонтно-монтажної обойми;
  • Затягування фланців.

Розглянемо кожен із способів стикування своїми руками докладніше.

Різьбова муфта

металеві труби з різьбою

Якщо майстер має дві сталеві труби, які необхідно з'єднати в єдину магістраль, це можна зробити за допомогою спеціальної муфти з різьбленням

Якщо майстер має дві сталеві труби, які необхідно з'єднати в єдину магістраль, то зробити це можна за допомогою спеціальної муфти з різьбленням. На перший погляд незрозуміло, на яку де різьблення одягати цю саму муфту. Але професіонали відкривають секрет, як на гладку поверхню стали нанести різьблення своїми руками і з'єднати елементи в єдине ціле. Відразу відзначимо, що нарізати різьблення можна за допомогою електричного обладнання (резьбонарезателя) або вручну за допомогою плашок (леркі). І якщо з першим варіантом все ясно, то робота своїми руками вимагає дотримання певної технології. Отже, з'єднання труб за допомогою різьбової муфти виконують таким чином:

  • Дві труби, що готуються до стикуванні, слід ретельно очистити від пилу і бруду. Якщо на поверхні сталі є старі зварні шви, їх необхідно зрізати або сточити спеціальним напилком. Також видалятиметься фарба та інші заважають процесу склади.
  • Тепер з торців труб слід нарізати фаску, краї якої будуть сточені всередину просвіту туби. Це дозволить безперешкодно надіти плашку для нарізування різьби.
  • На один з підготовлених торців надягаємо лерку і проворачиваем в підлогу обороту.

Важливо: необхідно стежити, щоб річка була надіта на трубу строго перпендикулярно її осі. Інакше різьблення вийде скошеної.

  • Тепер відкладаємо лерку у зворотному напрямку на чверть обороту. Таким чином, просуваючись потроху, вдасться нарізати різьбу на потрібну довжину на одній трубі.

Порада: при виконанні нарізки не забуваємо змащувати борозенки різьблення будь-технічної мастилом. Це забезпечить плавний хід плашки і прискорить процес.

  • Після того, як на одній трубі буде нарізана різьба, формуємо таку ж і на іншій трубі. При цьому варто розуміти, що довжина різьби на одній з труб повинна перевищувати в 1,5-2 рази різьблення на інший тубі. Це дозволить легко і вільно надіти муфту і просунути її до середини з'єднання таким чином, щоб труби перебували чітко в її середині і при цьому утворювали міцне з'єднання.

Надягаємо муфту

з'єднання труб без зварювання

Як тільки різьблення на обох торцях сталевих труб буде нарізана, можна приступати до установки муфти з гайкою

Як тільки різьблення на обох торцях сталевих труб буде нарізана, можна приступати до установки муфти із гайкою. Діємо за такою схемою:

  • На різьбу, яка має велику довжину, надягають спочатку гайку, а потім і саму муфту.
  • На другий торець труби надягають другу гайку.
  • Тепер труби підводять один до одного і починають провертати муфту в напрямку іншої туби. В результаті такого руху муфта повинна впасти на різьбу другого трубного елемента. Діяти таким чином потрібно до тих пір, поки муфта не з'єднає обидві труби на однакову кількість їх довжин з торців.
  • Тепер залишається гідроізолювати місця під гайки за допомогою клоччя або сантехнічної стрічки (ФУМ), після чого обидві гайки впритул присуваються до муфті, утворюючи міцне і герметичне з'єднання.

Важливо: подібний спосіб стиковки сталевих труб буде неможливий в тому випадку, якщо труби вже змонтовано близько до стіни, а їх демонтаж не передбачається. В цьому випадку можна використовувати один з нижченаведених способів з'єднання магістралі.

Муфта «Гебо»

як з'єднати труби без зварювання

Подібний елемент виконаний у вигляді компресійної фітинга

Подібний елемент виконаний у вигляді компресійної фітинга. В колах професіоналів таку муфту можуть ще називати «гебу» або «гебру». Однак принципу дії це не змінює. З'єднання двох елементів магістралі за допомогою такої муфти нескладне і при цьому не вимагає яких-небудь спеціальних інструментів чи навичок.

Важливо: муфта «Гебо» може бути виконана як у вигляді хомута, так і у вигляді трійника. Останній зручний тим, що дозволяє зробити розгалуження магістралі будь-якого призначення без зайвих монтажних або ремонтних робіт. Врез в систему при цьому відбувається швидко і якісно.

Роботу виконують за такою схемою:

  • Спочатку підготовляють торці з'єднувальних труб методом зачистки від залишків фарби, зварювання, пилу і бруду.
  • Тепер на один кінець труби надягають спочатку гайку;
  • Слідом — затискний, а після нього і притискне кільце;
  • Далі черга за ущільнюючим кільцем;
  • І, нарешті, на трубу накручують (одягають) муфту до половини і затягують гайку.
  • Тепер залишилося з'єднати обидві труби, надівши на другу всі елементи в тій же послідовності.

Готове з'єднання придатне до експлуатації магістралі з будь-яким носієм в ній.

З'єднання труб ремонтно-монтажною обоймою

з'єднання труб без зварювання і різьблення

Такий елемент являє собою хомут (седелку) у вигляді двох з'єднаних між собою металевих деталей

Такий елемент являє собою хомут (седелку) у вигляді двох з'єднаних між собою металевих деталей. Такі половинки з'єднуються на трубі міцними болтами, утворюючи надійне і міцне з'єднання.

Важливо: ремонтно-монтажна скоба, так само як і муфта «Гебо» виконується у вигляді стандартного хомута, або у вигляді трійника. Останній також дозволяє виробляти вріз в систему без зайвих трудовитрат.

Порада: ремонтно-монтажна скоба призначена у більшості випадків для термінового ремонту трубопроводу при виникненні тріщин, поривів або теч. Варто лише взяти до уваги, що обойму краще використовувати тільки в магістралях з низьким тиском в системі.

Роботи з монтажу виконують таким чином:

  • Готуємо торці стикуються труб методом очищення їх від фарби, іржі або старих зварних швів. Поверхня труб повинна бути абсолютно гладкою.
  • Тепер на місце стику труб надягають гумовий ущільнювач, попередньо промазанный силіконовим герметиком в місці розрізу. Гуму одягають таким чином, щоб між нею і поверхнею труб не залишалося зазорів.
  • Поверх гумового ущільнювача надягають обидві половинки обойми і щільно стягують болтами.

Важливо: за таким же принципом на труби зі сталі надягають муфту-хомут. Різниця полягає лише в тому, що обойму стягують болтами з двох сторін, а хомут — з одного.

Фланцеве з'єднання

з'єднання металевих труб різьбою

Стикування сталевих труб за допомогою фланців — не менш поширений спосіб безсварного стикування ділянок магістралі

Стикування сталевих труб за допомогою фланців — не менш поширений спосіб безсварного стикування ділянок магістралі. При використанні такого способу слід всі дії виконувати в точній послідовності. Роботи виконують так:

  • Поверхня підготовлених труб і фланців очищають від кіптяви і жиру. Поверхні всіх елементів перевіряються на відсутність сколів, впадин, вм'ятин і подряпин. Слід також оглянути всі стикуються елементи на предмет наявності корозії.
  • Всі поверхні додатково шліфуються, щоб видалити задирки та ін. Можна попередньо провернути по всьому різьбовим з'єднанням гайки і болти.
  • Тепер слід перевірити на цілісність гумову прокладку і встановити її на місце стикування труб.
  • На прокладки надівається фланець кожний окремий торець труби.
  • Затягувати фланці болтами і гайками слід обережно. Від правильності виконання затягування залежить герметичність з'єднання. Для цього спочатку злегка затягують перший кріплення. Тепер необхідно зробити стяжку протилежної болта і гайки. Таким чином проводять фіксацію всіх пар кріплень, не стараючись особливо в силі затяжки.

Важливо: якщо монтується фланець з чотирма болтами, то техніка затягування повинна мати вигляд хрест-навхрест.

При затягуванні кріплень варто розуміти, що напруга від стягнутих кріплень має виключно рівномірно розподілитися між всіма кріпленнями фланця. Інакше стик з часом розійдеться. Врахуйте, що в момент затяжки кріплень на кожен болт діє зусилля, яке строго протилежно зусилля затяжки з'єднання. Саме такий ефект здатний привести до зриву різьблення при надмірному впливі на гайки і болти.

Щоб відрегулювати силу затяжки, можна використовувати один з таких інструментів:

  • Пневматичний гайковерт;
  • Натяжний механізм гідравлічного типу;
  • Динамометричний гідравлічний ключ;
  • Динамометричний ручний ключ.

Важливо: контролювати силу затяжки кріплень вручну може тільки професіонал з великим досвідом.

Після того як труби з'єднані за допомогою фланця, можна запустити систему в роботу. Але тут варто врахувати, що буде очевидна втрата сили затяжки близько 10%. Цьому сприятимуть вібрації в системі, перепади температур або усадка гумової прокладки. У цьому випадку через 1-2 доби рекомендується провести додаткову затягування кріплень відповідно до спочатку досягнутим рівнем за нормативами.

Додано: 28-03-2017, 02:49
0

Схожі статті


Наверх