Ссрок експлуатації лічильників на воду в квартирах


Встановивши в квартирі або будинку лічильник на гарячу і холодну воду, багато власників ніколи не замислювалися про термін його експлуатації, а він є. Але важливо знати не тільки терміни експлуатації, але і терміни повірки агрегатів обліку. Вся справа в тому, що термін придатності водоміра може не закінчитися, але якщо перевірка покаже несправність приладу, його все одно доведеться замінити. При цьому для лічильників гарячої та холодної води терміни повірки істотно відрізняються. У нашій статті ми розберемося, чим відрізняються інтервали повірки від тривалості служби ПУ води.

  • Періоди повірки і терміни експлуатації
  • Призначення повірочних інтервалів
  • Терміни служби за ГОСТ
  • Закінчився термін придатності
  • Дострокова заміна та повірка

Періоди повірки і терміни експлуатації

лічильник для холодної води

Інтервали повірки не відраховують від дня встановлення ПУ, а від дати його виготовлення

Для початку давайте уточнимо, чим відрізняється періодичність повірки від строку експлуатації водоміра. Періодичність повірки встановлено законодавством РФ і становить:

  • для лічильників гарячої води – чотири роки;
  • для водомірів з обліку холодної води – шість років.

Увага: інтервали повірки не відраховують від дня встановлення ПУ, а від дати його виготовлення. Тому якщо ви не знаєте, який інтервал вам дотримуватися, можете самостійно відрахувати його від дня виготовлення водоміра, зазначеного в паспорті.

При цьому існують такі регламентуючі документи для терміну дії повірки:

  • закон номер 102 федерального законодавства, введений в дію в 2008 році;
  • у 2004 році вийшла постанова уряду про вдосконалення системи обліку водоспоживання;
  • у 2006 році постановою уряду РФ були затверджені правила надання послуг у комунальній сфері громадянам.

Повірки проводяться обов'язково в установлений строк. Вони потрібні для виявлення відхилень у роботі лічильника холодної і гарячої води. При цьому термін дії повірки для агрегатів на холодну воду більш тривалі за причини того, що ці водоміри менш схильні до зносу і пошкодженню, ніж ПУ гарячої води. Своєчасно проведена повірка дозволяє вчасно виявити несправність в роботі приладу, яка може призвести до неправильного розрахунку обсягів використаної води.

Важливо: власник лічильника не може самостійно повірити прилад обліку. Якщо повірка не виконано в установлений строк, то показання водоміра вважаються недійсними та оплата за послуги водоспоживання нараховується за усередненими нормами на одного прописаного людини.

Що стосується терміну служби лічильників холодної і гарячої води, то він встановлюється виробником приладу. При цьому терміни придатності різних модифікацій лічильників можуть істотно відрізнятися. Тривалість придатності водяного приладу обліку значно перевищує міжповіркові інтервали і ніяк не впливає на справність приладу і частоту перевірок. На строк служби ПУ варто звертати увагу при покупці і монтажі агрегату.

Призначення повірочних інтервалів

лічильники води для гарячої води

Оскільки сам власник не зможе визначити, чи правильно працює прилад, необхідно робити регулярні перевірки водоміра

Здавалося б, якщо виробником вказується тривалість служби лічильників гарячої та холодної води, то навіщо потрібен повірочний інтервал. Однак не все так просто. Як показує статистика, стандартні водоміри крильчатого типу, які найчастіше монтуються в наших квартирах, приходять в непридатність і починають давати неправильні показання саме тоді, коли закінчуються фіксовані міжповірочні інтервали.

При цьому лічильник гарячої води виходить з ладу швидше, ніж агрегат обліку холодного водоспоживання. Це пов'язано з негативним впливом транспортується через агрегат гарячої рідини. При цьому виробником в техпаспорті до виробу можуть зазначатися однакові терміни придатності на ПУ гарячого і холодного водоспоживання.

Важливо: це не означає, що всі агрегати обліку гарячого водопостачання виходять з ладу закінчення 4 років, але половина з них точно до моменту повірки втрачає свої експлуатаційні та технічні характеристики. Друга половина може зламатися через 6-7 років безперервної роботи.

При цьому виникає питання, що краще перевіряти прилад або відразу міняти його на новий агрегат. Як показує практика в усьому світі, набагато вигідніше і дешевше встановити новий агрегат, ніж перевіряти і ремонтувати старий водомір.

найпоширенішими причинами виходу з експлуатації приладів обліку, встановлених у наших квартирах, є такі ситуації:

  • якщо у воді міститься велика кількість домішок і твердих частинок, то вони можуть викликати швидкий механічний знос внутрішніх деталей агрегату обліку;
  • в старих трубах водопостачання може часто засмічуватися фільтр (особливо якщо його не регулярно прочищати);
  • оскільки у багатьох містах влітку проводяться профілактичні відключення гарячого водопостачання, відбувається зсихання механізмів агрегату;
  • прилад обліку води може вивести з ладу сам споживач, якщо буде намагатися зменшити показання або сповільнити агрегат, наприклад, за допомогою магнітів.

Оскільки сам власник не зможе визначити, чи правильно працює прилад, необхідно робити регулярні перевірки водоміра. Насправді може проводити тільки сертифікована організація з ліцензією. Після перевірки видається висновок про відповідність приладу нормам і допуск його до подальшої експлуатації. Якщо несправний агрегат, то видається документ про несправності, який є підставою для заміни водоміра.

Терміни служби за ГОСТ

лічильник води для холодної води

Тривалість експлуатації в 12 років, заявлена виробником, не виключає необхідні регулярні перевірки

Якщо вас цікавить строк експлуатації ПУ згідно нормам ГОСТ, то для агрегатів крильчатого типу він дорівнює 12 рокам. Однак ця цифра може змінюватися в ту або іншу сторону в залежності від модифікації лічильника.

Проте є ще й поняття гарантійного терміну. Для лічильників, встановлених у квартирах, він становить всього 1,5 року з дня початку експлуатації власником за умови, що діаметр приладу обліку становить 8-50, а максимальний обсяг води, що транспортується знаходиться в межах 8,1-202,5 тис. кубометрів.

При цьому тривалість експлуатації в 12 років, заявлена виробником, не виключає необхідні регулярні перевірки. Крім того, тривалість служби ПУ залежить від якості води. Якщо вона відповідає стандартам, то агрегат буде працювати справно. При зниженні якості рідини в трубах, термін служби ПУ теж зменшиться.

Враховуючи терміни експлуатації, встановлені виробником, виходить, що лічильники холодної води можуть пропрацювати два міжповірочних інтервалів за 6 років, звичайно, за умови, що вони не зіпсуються раніше. А агрегат гарячої води може справно служити три міжповірочних інтервалів за 4 роки. При цьому дві обов'язкові повірки повинні показати повну справність приладу.

Закінчився термін придатності

лічильники води для холодної води

Якщо термін служби ПУ минув, агрегат потрібно замінити новим приладом

Якщо термін служби ПУ минув, агрегат потрібно замінити новим приладом. Для цього вам необхідно:

  1. Зняти старий прилад і встановити новий водомір. Це можна виконати своїми руками, звернутися в приватну фірму або написати заяву в ТСЖ, КК або водоканал. Однак вам варто знати, що самостійна заміна водоміра – справа клопітка, вимагає дотримання всіх правил і норм монтажу.
  2. Якщо монтаж виконувався власноруч, вам доведеться запросити співробітника ТСЖ, керуючої компанії або ресурсопоставляющей організації для видачі вам актів про відповідність монтажу нормам і справності приладу. Без цих документів ви не зможете опломбувати водомір і поставити його на облік.
  3. Далі необхідно написати заяву в керуючій конторі на опломбировку приладу. При цьому згідно із законом № 824 процедура пломбування безкоштовно. Коли будете писати заяву, не забудьте взяти документи на квартиру і техпаспорт до водоміра.

Варто знати, що купувати новий прилад вам доведеться за свої гроші. Щоб вибрати відповідний агрегат, ви можете купити таку ж модель, як у вас стояла до цього, або поцікавитися, який лічильник підійде вам, в абонентському відділі водоканалу.

Варто знати: за період, коли ви провели демонтаж старого приладу і ще не встигли встановити новий, оплата за послуги водопостачання буде нараховуватися за усередненими показниками на одного прописаного у квартирі людини. Можна зробити висновки, що вигідніше, як можна швидше встановити новий водомір після демонтажу старого приладу. Так вам не доведеться багато платити за воду.

Дострокова заміна та повірка

лічильники гарячої та холодної води

Якщо ви хочете поміняти стару модель водоміра на більш нову модифікацію, наприклад, електронну, то ніхто не може вам заборонити зробити це

Іноді може виконуватися дострокова заміна та повірка приладів обліку. Причин для цього може бути декілька:

  1. Якщо ви хочете поміняти стару модель водоміра на більш нову модифікацію, наприклад, електронну, то ніхто не може вам заборонити зробити це.
  2. Приводом для дострокової повірки може стати ситуація, коли крильчатка приладу крутиться без відкривання кранів води в квартирі або, якщо за підсумками місяця свідчення будуть значно перевищувати звичайні обсяги за умови, що ви споживали стільки ж води, як і завжди. В цьому випадку прилад потрібно достроково здавати на перевірку. При цьому якщо агрегат в експлуатації більше шести років, то краще замінити його новим водоміром.
  3. Іноді навіть новий прилад потребує заміни. Таке буває при фабричному шлюбі. Як правило, нові вироби не потрібно перевіряти, вони мають паспорт з технічними даними та переліком можливих відхилень від норми. Однак при неправильному зберіганні і транспортуванні лічильник може бути несправним, і його покази будуть невірними.
  4. Дострокову повірку доведеться робити і в разі втрати власником технічного паспорта до лічильника. Особливо якщо цей факт виявили контролери організації, що надає послуги водопостачання.