Лічильник води в комуналці і як поставити у квартирі


Повальна установка водомірів в житлових приміщеннях призвела згодом до деяких неясностям щодо експлуатації пристроїв у комунальних квартирах. Тобто в тих будинках, де є єдиновладний господар помешкання, який витрачає воду і розуміє, куди вона йде, оплата рахунків здійснюється в повному обсязі і без затримок. А от мешканцям комунальних квартир в цьому випадку доводиться несолодко. Часто недбайливі сусіди по приміщенню або просто відмовляються платити, або заселяють своє приміщення зареєстрованими мешканцями, які споживають воду, а платити — не платять. Як бути в цьому випадку, розбираємося нижче.

Важливо: щоб уникнути можливої тяганини при поділі рахунків на оплату води, краще взагалі відмовитися від встановлення лічильника і продовжувати платити за нормативами. Якщо ж всі сусіди адекватні і згодні контролювати витрата гарячої та холодної води в муніципальній квартирі, то поставити водомір потрібно і можна тільки з письмової згоди всіх зареєстрованих та проживаючих в ній.

  • Кілька правил і виписок з закону
  • Особи, які мають право встановлювати водомір
  • Якщо лічильник установлено
  • Наведемо приклад розрахунку
  • Установка лічильників на воду в кожному приміщенні комунальної квартири
  • Штрафні санкції в разі несплати за воду
  • Низька якість води

Кілька правил і виписок з закону

комунальна квартира лічильник на воду

Відповідно до закону РФ встановлення водоміра можна не проводити в тих приміщеннях, які визнані аварійними і не придатними до проведення будь-якого виду монтажних або будівельних робіт

Відповідно до закону РФ встановлення водоміра можна не проводити в тих приміщеннях, які визнані аварійними і не придатними до проведення будь-якого виду монтажних або будівельних робіт. Оскільки будь-яке втручання може пошкодити цілісність конструкції. Непридатність і аварійність будівлі підтверджують спеціальні комісії за письмовим актом. В цьому випадку розрахунок за спожиту воду для всіх мешканців проводиться у звичайному порядку за нормативами.

Крім того, варто знати, що лічильник на воду можна не ставити лише з причини своєї незгоди. В цьому випадку розрахунок за спожитий ресурс буде проводитися по зростаючій тарифної сітці. За законом ніяких штрафів і адміністративних покарань для не встановили водомір не передбачено.

Особи, які мають право встановлювати водомір

комунальна квартира лічильники води

Якщо всі сусіди по комуналці прийшли до одностайного рішення про встановлення лічильника, провести монтажні роботи може будь-яка особа, що має уявлення про пристрій водопроводу

Якщо всі сусіди по комуналці прийшли до одностайного рішення про встановлення лічильника, то провести монтажні роботи може будь-яка особа, що має уявлення про пристрій водопроводу. При цьому в законі чітко прописано, що монтаж водомірів проводиться за рахунок користувача води і його силами. Тобто поставити прилад можна будь-яким зручним способом:

  • Запросити майстра з Жеку, написавши заяву;
  • Укласти договір з компанією-підрядником і дочекатися майстра-установника (до речі, у цьому випадку фахівці часто мають дозвіл і на пломбування водоміра);
  • Скористатися послугами приватного фахівця;
  • встановити водомір своїми руками.

В будь-якому з випадків останньою стадією введення приладу в експлуатацію повинно стати поява пломби на ньому.

Якщо лічильник установлено

Платити за рахунками за наявності водоміра у комунальній квартирі вигідно. Але такий розрахунок зручний тільки в тому випадку, якщо всі сусіди визнають адекватність перерозподілу платежів. При цьому суми рахунків, які надходять на воду, можуть ділитися за домовленістю всіх сусідів. Вибирається методика оплати або за кількістю прописаних у помешканні людей, або за кількістю всіх фактично проживаючих.

Наведемо приклад розрахунку

лічильник води у комунальній квартирі

Як правило, адекватні мешканці погоджуються на схему розрахунку за критерієм «фактично проживають»

Маємо комунальну квартиру з трьох кімнат. В одній з них зареєстровані двоє, але по факту не живуть взагалі, а значить, ні воду, ніякі інші ресурси не витрачають. У другій приміщенні зареєстрований один, а живуть за фактом троє. То мережа витрата води вже йде більше. У третій кімнаті зареєстровані і проживають три людини. У цьому випадку вигідніше для третього і першого приміщень буде платити за воду за кількістю фактично проживаючих, в той час як мешканцям з другої кімнати зручніше платити по кількості зареєстрованих.

Як правило, адекватні мешканці погоджуються на схему розрахунку за критерієм «фактично проживають». Тоді схема оплати на нашому прикладі буде виглядати так:

  • Зареєстровані мешканці з першої кімнати не платять нічого;
  • Мешканці другий — оплачують суму, рівну 3/6. Тобто, вся вартість води ділиться на кількість всіх проживаючих у приміщенні. У нашому випадку це 6 чоловік.
  • Мешканці третьої приміщення в комуналці також будуть оплачувати 3/6 від суми.

Якщо не проживають квартиранти заселяться і стануть жити, то розрахунок рахунків по оплаті за воду буде виглядати так:

  • Перша кімната — 2/8;
  • Друга кімната — 3/8;
  • Третя кімната — 3/8.

Якщо ж виникає ситуація, коли установка лічильника пройшла за згодою всіх зареєстрованих, а згодом у кімнаті помінялися мешканці-орендарі, які відмовляються платити, то спір можна вирішувати або через розмову з господарем, який повинен платити за своїх орендарів, або через керуючу компанію.

Для цього потрібно звернутися в бухгалтерію керуючої компанії з письмовою заявою та актом, підписаними сусідами, про те, що в комуналці за фактом проживає більше осіб. У цьому випадку в бухгалтерії зобов'язані зробити перерозподіл рахунків і поставити боржників на місце.

Важливо: акт про фактичне проживання. Незареєстрованих сусідів становить кербуд.

Є й радикальні заходи вирішення питань в такій ситуації. Можна звернутися в міграційну службу або поліцію з проханням перевірити реєстрацію проживаючих сусідів. Швидше за все, нелегалів виселять, а недбайливого сусіда-орендодавця покарають штрафом. Але краще не доводити справу до такого напруження і все вирішити світом.

Установка лічильників на воду в кожному приміщенні комунальної квартири

лічильники води в комунальних квартирах

Встановлення лічильника на воду в комуналці проводиться тільки в санвузлі і з розрахунку по одному на труби гарячої та холодної води

Часто у мешканців комуналки виникає питання «А чи можна встановити лічильники на воду в кожну кімнату?». Тут у юристів відповідь однозначна — ні. Згідно з нормативами Сніп влаштовувати так звані «мокрі» приміщення над сухими заборонено. Тобто підводити труби водопостачання в спальні і житлові приміщення заборонено. Так що встановлення лічильника на воду в комуналці проводиться тільки в санвузлі і з розрахунку по одному на труби ГВП (гарячого водопостачання) і труби ХВС (холодного водопостачання).

Штрафні санкції в разі несплати за воду

лічильник на воду в комунальній квартирі

Відключення від ресурсу можна проводити тільки в тому випадку, якщо боржник має свою гілку комунікації

Якщо трапляється, що недбайливі сусіди по комуналці відмовляються платити за воду, то в цьому випадку відключення від комунікації побоюватися не варто. Оскільки водоканал не має права відключити водопостачання усім мешканцям комунальної квартири через одного боржника.

Відключення від ресурсу можна проводити тільки в тому випадку, якщо боржник має свою гілку комунікації. Приміром, лічильники на електроенергію встановлені в кожній кімнаті муніципальної квартири. В цьому випадку є можливість відрізати від світла тільки кімнату боржника.

При цьому вирішити питання можна шляхом простого ненадання показань лічильника в бухгалтерію ДЕЗ. В цьому випадку розрахунок за спожиту воду буде проводитися за нормативами.

Важливо: при розподілі сум розрахунку за спожиту воду за законом кількість проживаючих у квартирі ще можна оскаржити. А ось вже кількість побутової техніки, що працює із застосуванням води, і частоту її використання довести ніяк неможливо.

Низька якість води

лічильники води в комунальній квартирі

Трапляється, що при розрахунках за спожиту цілющу вологу виникають тертя і на ґрунті низької якості води

Трапляється, що при розрахунках за спожиту цілющу вологу виникають тертя і на ґрунті низької якості води. Наприклад, вода в трубах ГВП не перевищує температуру 40 градусів. І для того щоб хоч якось покупатися і прийняти ванну, доводиться зливати надходить воду на 20-30 хвилин. При цьому лічильник продовжує мотати, підвищуючи суми до розрахунку за спожитий ресурс. У цьому випадку можна звернутися до представників ЖЕУ з проханням проведення перерахунку.

Тут важливо бути готовим до тяганини і тривалої витраті часу. Оскільки відповідальність за низьку температуру гарячого водопостачання несуть як водоканал, так і котельня, яка обслуговує район комунальної квартири.

Щоб довести, що гаряча вода в трубах неналежної якості, треба буде добряче попрацювати. Але в цьому випадку оплату і розрахунок за воду можна буде проводити за фактом наданих послуг.