Лічильник холодної води: міжповірочний інтервал на 6 і 12 років


Після встановлення водяного лічильника вам необхідно виконувати перевірку у встановлений державою строк. При цьому для агрегатів холодної та гарячої води міжповірочний інтервал значно відрізняється. Крім цього у кожного лічильника є термін експлуатації (зазвичай 10-12 років), який вказується виробником в техпаспорті. Заміна агрегату обліку на новий прилад виконується, якщо за результатами повірки водомір визнаний несправним або ж у тому випадку, коли термін експлуатації приладу минув. Таким чином, якщо ви хочете придбати водяні лічильники, які прослужать вам протягом шести років, то вам потрібно враховувати терміни придатності агрегату обліку та його повірки.

  • Міжповірочний інтервал
  • Терміни служби
  • Гарантійний термін
  • Перевірка або заміна раніше строку

Міжповірочний інтервал

лічильники для води на 6 років

Державні законодавчі служби РФ встановили різний міжповірочний інтервал для водомірів гарячої і холодної води

Державні законодавчі служби РФ встановили різний міжповірочний інтервал для водомірів гарячої та холодної води:

  • Для ПУ холодної води цей інтервал дорівнює 6 р.
  • А для приладів з обліку гарячої води міжповірочний інтервал дорівнює 4 р.

Таким чином, виходить, що на шість років ви можете встановити тільки лічильник з обліку обсягів холодного водопостачання. А прилад гарячої води може у вас пропрацювати без повірки тільки чотири роки. Якщо ж перевірка покаже справність водоміра, його можна експлуатувати ще один перевірочний інтервал, тобто ще 4 роки. Оскільки термін служби лічильників, встановлений виробником, дорівнює 10-12 рокам, то ПУ на холодну воду може пропрацювати максимум два повірочних інтервалу за 6 років, а водомір на гарячу воду – три інтервали по 4 роки.

При цьому повірочний інтервал відраховується не з моменту монтажу водоміра у вас вдома, а від дати його виробництва. Тобто, щоб агрегат з обліку холодної води пропрацював у вас шість років без повірки, ви повинні купити його відразу після виготовлення. Така вимога грунтується на тому, що іноді при неналежних умовах зберігання прилад може втрачати свої технічні та експлуатаційні характеристики і швидше виходити з ладу. Таким чином, чим довше водомір припадав пилом на полиці в магазині, тим більше ймовірність, що він може швидше зламатися під час експлуатації.

Важливо: якщо ви не знаєте, коли вам потрібно повіряти водомір після його монтажу, то, знаючи строки, встановлені законодавством, і маючи на руках техпаспорт з датою виготовлення приладу, ви самостійно можете відрахувати терміни повірки для свого приладу. Зазвичай служби водоканалу або керуючої контори вказують ці терміни в техпаспорті при монтажі або розсилають повідомлення на пошту про наближення повірці.

Як правило, повірка лічильника повинна виконуватися у встановлений строк. Завдяки цьому можна вчасно виявити відхилення в роботі водоміра холодної і гарячої води. При цьому міжповірочний інтервал для агрегатів обліку гарячої води більш короткий унаслідок негативного впливу на лічильник високих температур. Як показали спостереження, багато прилади виходять з ладу саме тоді, коли закінчується повірочний термін. У підсумку несправність роботи і неправильний розрахунок свідчень можна своєчасно виявити і усунути ремонтом або заміною водоміра.

Увага: власники не можуть самостійно перевіряти водяні лічильники. Для цього потрібно звертатися у відповідні служби водоканалу або керуючої контори.

Якщо повірка не виконано у встановлений міжповірочний інтервал, то показання ПУ вважаються недійсними і не можуть використовуватися при розрахунку оплати за комунальні послуги водопостачання. З цього моменту нарахування оплати буде виконуватися за усередненими нормами водоспоживання на одного прописаного у квартирі людини. Оскільки ці норми завищені, то платити вам доведеться набагато більше.

Терміни служби

лічильники води на 6 років

вся справа в тому, що перший повірочний строк відраховується не з дня монтажу, а від дати виготовлення

Як ми говорили вище, якщо ви хочете купити водомір, який пропрацює у вас шість років, то вам необхідно звертати увагу не тільки на міжповірочний інтервал, але і на термін служби агрегату, вказаний виробником.

Так, більшість сучасних лічильників вітчизняного виготовлення мають термін служби від 10 до 12 років, згідно ГОСТ. А тривалість служби імпортних водолічильників може доходити до 15 років. Однак навіть якщо ви купите водомір зі строком експлуатації 10-12 л., це не гарантує, що перша після його установки повірка буде виконуватися через 4-6 л.

вся справа в тому, що перший повірочний строк відраховується не з дня монтажу, а від дати виготовлення. Таким чином, купивши залежаний не полиці магазину прилад, ви можете зіткнутися з необхідністю виконання повірки через 1-3 роки. Після проведення першої перевірки в разі справності приладу наступний міжповірочний термін буде відраховуватися від дати першої повірки, згідно з встановленим законодавством межповерочному інтервалу.

Порада: якщо ви не знаєте, який водомір купити, щоб він пропрацював до першої повірки великий термін (6 років), то дивіться на дату виготовлення. Краще купувати водоміри, виготовлені в поточному році.

Що стосується терміну придатності в 10-12 л., то він дозволить якомога довше використовувати водомір за умови, що всі повірки покажуть його повну справність. Наприклад, ви можете купити лічильник гарячої і холодної води Бетар з терміном служби 10-12 л. У підсумку вийде, що:

  • ПУ холодної води вам доведеться перевіряти один раз через 6 років. Якщо він виявиться справний, то пріор пропрацює у вас ще шість років за умови, що термін експлуатації 12 років. Після цього водомір доведеться міняти в будь-якому випадку. Якщо заявлений виробником термін служби 10 років, то після першої повірки прилад доведеться міняти через 4 р.
  • Що стосується ПУ гарячої води, то за умови справності він переживе два повірочних інтервалу за чотири роки, після чого ще через 4 р. його доведеться міняти, оскільки закінчиться термін придатності. Але це за умови заявленого виробником терміну експлуатації в 12 років. Якщо цей термін буде дорівнює 10 рокам, то після двох перевірок прилад доведеться міняти через 2 р.

Гарантійний термін

лічильники води на 12 років

Не варто плутати гарантію виробника з тривалістю служби водоміра

Не варто плутати гарантію виробника з тривалістю служби водоміра. Зазвичай на водоміри крильчатого типу, встановлені в наших квартирах, виробник дає гарантію на 1,5 року. При цьому гарантійний проміжок починає відраховуватися з дня продажу водоміра, а не від дати його виробництва або монтажу.

Якщо ваш ПУ вийде з ладу до моменту закінчення гарантійних зобов'язань виробника, то ви можете вимагати безкоштовної заміни приладу або його ремонту за рахунок виробника. Однак при цьому у вас повинен бути при собі техпаспорт на вашому лічильнику, де є штамп магазину і вказана дата продажу.

Справність роботи приладу обліку та тривалість його служби залежать від декількох факторів:

  1. В першу чергу суттєвий вплив має якість проходить через агрегат води. Чим більше в ній твердих домішок, тим швидше зносу механічні деталі водоміра, і він вийде з ладу. Саме тому при монтажі лічильників перед ними обов'язково встановлюють фільтр грубого очищення.
  2. Не менш важливим фактором є стан водопровідної системи. У старих зношених магістралях лічильники засмічуються іржею та сміттям, які потрапляють у воду з труб.
  3. Швидко вивести прилад із ладу може і сам споживач, якщо буде використовувати магніти або намагатися будь-якими способами зупинити обертання крильчатки або відмотати показання водоміра. Крім шкоди для лічильника такі дії вважаються незаконними і тягнуть за собою покарання у вигляді штрафу.

Перевірка або заміна раніше строку

лічильники на воду на 12 років

Власник ПУ може на свій розсуд виконати заміну водоміра новим більш якісним на його погляд приладом

Трапляється, що повірку або заміну водоміра доводиться виконувати раніше. Це може знадобитися у наступних ситуаціях:

  • Власник ПУ може на свій розсуд виконати заміну водоміра новим більш якісним на його погляд приладом. Ніякі служби не мають права забороняти робити таку заміну.
  • Передчасна поломка пристрою, який видно візуально, вимагає виконання дострокової повірки, щоб переконатися, що агрегат дійсно несправний. В результаті виріб можна відремонтувати або замінити новим ПУ. Зазвичай така поломка помітна зупинилася при відкритих кранах крильчатці або за завищеними показниками на табло за умови, що використовувалися звичайні обсяги води.
  • Деколи навіть новий ПУ доводиться міняти. Причиною тому може бути виробничий шлюб або поломка з-за неналежних умов зберігання і транспортування. Виявити таку поломку можна в момент монтажу. При цьому ви маєте право змінити прилад по гарантії безкоштовно.
  • Якщо зірвана пломба чи загублено технічний паспорт до водоміра, то доведеться робити дострокову повірку, щоб упевнитися в справності агрегату і отримати дозвіл на його подальшу експлуатацію.