Виявлення поломки і ремонт болгарки, детальне відео про ремонт УШМ


Дана стаття пропонує способи визначення несправностей у болгарках різних моделей і ремонт УШМ (кутова шліфувальна машина) своїми руками. Тут можна знайти відповіді на питання про порядок розбирання редукторів болгарок найпопулярніших моделей, заміну зубчастих шестерень, підшипників та їх ремонті. Наведено рекомендації про порядок запресовки та випресовки шестерень і підшипників, способи ремонту і пристосування.

Поряд із загальними несправностями у кутошліфувальних машин різних марок є і свої особливості. Це відбувається не тільки від відмінностей в конструкціях болгарок, але і від застосовуваних матеріалів і комплектуючих.

Важливо і те, хто виготовив інструмент. Знання особливостей конструкції болгарок дозволяє виконувати ремонт УШМ своїми руками якісно і швидко. Запропонована нижче інформація допоможе виконати ремонт кутошліфувальною авто будь-якої марки.

Поряд з оригінальними інструментами, будівельний ринок заполонили дешеві підробки. І не варто думати, що підробки робляться виключно в Китаї. Електроінструменти китайських виробників за якістю нічим не поступаються виробникам з європейських країн або країн Південно-східної Азії.

Якісні інструменти китайських виробників для європейського споживача проходять кілька стадій вхідного контролю. Для третіх країн китайські виробники контроль інструменту не виконують. Але інструменти проводяться на тих же лініях, тих же заводах, тими ж людьми. Саме тому така різниця в ціні.

Щоб провести ремонт болгарки своїми руками, треба мати схему даної УШМ і розбиратися в ній. Ремонт болгарки Bosch відрізняється від ремонту болгарки Интерскол. А ще є болгарки під брендами Makita, Hitachi, Metabo.

Кілька загальних корисних порад щодо організації ремонту болгарки

Перш ніж приступити до ремонту болгарки, розглянемо кілька корисних порад:

  1. Перед тим як почати розбирання болгарки, ретельно ознайомтеся з її описом, схемою складання та порядку виконання робіт.
  2. Обов'язково дотримуйтесь послідовність виконання технологічних операцій.
  3. Строго дотримуйте техніку безпеки.

найчастіша причина поломки болгарки – це обрив проводу біля рукояті. Для початку потрібно перевірити наявність напруги на кнопці, робиться це звичайним тестером напруги. Потім перевіряємо саму кнопку на працездатність.

Більш детально про діагностику і ремонт електричної частини болгарки.

Як зняти голчастий підшипник або зруйновану обойму підшипника ковзання

В редукторах болгарок використовуються різні підшипники. Вони піддаються великим навантаженням і є причинами появи несправностей.

Руйнування підшипника визначається за збільшення люфту вала шпинделя. Розібравши корпус редуктора і демонтувавши великий вал шестерні, ви побачите голчастий підшипник.

Голчастий підшипник застосовується не у всіх болгарках. У тих же болгарках, в яких він встановлений, його демонтаж можна виконати кількома способами.

Вийнявши зруйновану частину підшипника, внутрішню обойму можна дістати з використанням мітчика машинного. Затисніть машинний мітчик відповідного діаметру в патрон шуруповерта і постарайтеся його вкрутити в обойму підшипника, поки мітчик не впреться в дно корпусу. Продовжуйте повільно вкручувати мітчик в обойму. Він підніме обойму по різьбі.

Витяг обойми підшипника

Другий спосіб полягає в тому, що залишилася обойму зруйнованого голчастого підшипника можна отримати за допомогою спецболта і стопорного кільця.

Як зняти косозубі шестерні редуктора болгарки

Ремонт редуктора болгарки починається з демонтажу косозубих шестерень. Саме шестерні стають основною причиною несправності редуктора болгарки. У болгарках найчастіше доводиться міняти малу провідну шестірню, закріплену на валу ротора.

На валу ротора косозубая шестерня може кріпитися двома способами:

  1. Шестерня фіксується шпонковим з'єднанням і затискається гайкою.
  2. Шестерня кріпиться за допомогою різьбового з'єднання. Причому використовується як права, так і ліва різьба.

Як зняти ведучу шестерню з валу ротора

Велика ведена косозубая шестерня кріпиться на валу шпинделя теж двома способами:

  1. Шестерня напресовується на вал.
  2. Шестерня кріпиться за допомогою шпоночного з'єднання.

Выпрессованные деталі шпинделя болгарки

Крім заміни шестерень в болгарках часто потрібно замінити той чи інший підшипник. А їх в конструкції болгарки як мінімум три.

Особливості конструкцій зарубіжних виробників УШМ

У даній главі розглянемо конструктивні особливості болгарок, вироблених під брендами Bosch, Hitachi і Makita, а також ремонт УШМ своїми руками.

Ремонт УШМ Bosch

Болгарки Бош являють собою надійний інструмент, не доставляє особливого клопоту користувачеві. Але не кожен користувач відноситься до інструменту правильно. Ремонт УШМ Бош найчастіше пов'язаний з заміною підшипників.

Схема болгарки Bosch

Конструктивно всі болгарки Bosch виконані за однаковою схемою. Вал шпинделя поз.25 запресовується в ведену косозубую шестерню поз.26 і спирається в корпусі редуктора поз.821 на голчастий підшипник поз.51.

При руйнуванні підшипника всередині корпусу залишається обойма підшипника, яку дістати непросто. Рекомендуємо два способи демонтажу обойми голчастого підшипника. Вони описані в розділі «Як зняти голчастий підшипник».

При зносі або зализуванні зубів пари шестерень заміні підлягають обидві і тільки парно. Виробляючи демонтаж шестерень, пам'ятайте, що ведуча шестерня кріпиться на валу ротора на різьбі, причому ЛІВОЮ і фіксується гайкою. Відома велика косозубая шестерня поз.26 напрессована на вал шпинделя поз.25.

Ремонт УШМ Hitachi

Особливу популярність у російських споживачів отримали болгарки Хітачі. І це закономірно. На ринку практично відсутні кустарні підробки болгарок Hitachi. Простота конструкції дозволяє легко виконати ремонт будь-якої складності.

Схема болгарки Hitachi

Болгарки фірми Hitachi володіють підвищеною надійністю і нечасто потрапляють на стіл ремонтників. Основна причина попадання болгарки Hinachi на ремонт – поломка редуктора, а саме, вироблення зубів шестерень.

Розбирається редуктор болгарки просто. Щоб від'єднати корпус редуктора поз.3 від корпусу статора поз.37, треба звільнити вугільні щітки.

Викрутити чотири гвинти поз.1, що кріплять корпус редуктора і корпус статора. Роз'єднайте корпус редуктора і корпус статора. Корпус редуктора від'єднається спільно з ротором поз.8.

Щоб зняти кришку редуктора поз.23, треба викрутити чотири гвинти поз.24. Ведена косозубая шестерня поз.33 фіксується на валу шпинделя поз.26 за допомогою шпонки поз.25 і ссаживается знімачем. Підшипник поз.21 знімається знімачем.

Ремонт УШМ Makita

Особливістю болгарок сімейства Makita є швидкознімний захисний кожух поз.19.

Схема болгарка MakitaБолгарки фірми Makita частіше за інших потрапляють в ремонт. Але причина у високому відсотку підробок, наповнили російський ринок.

Справжня Макіта являє собою надійний, довговічний інструмент. Але, як і всі кутошліфувальні машини, страждає виходом з ладу редуктора, його шестерень.

До заміни шестерень редуктора вдаються у разі їх заклинювання або руйнування.

зруйнована ведуча шестерня

Щоб провести ремонт УШМ Makita 9069 або Makita 9558 HN, необхідно болгарку розібрати.

Якщо несправний редуктор, а це визначається появою люфту вала шпинделя, заклинювання редуктора, пробуксовування веденої шестерні, то слід від'єднати редуктор від корпусу статора. Звільніть вугільні щітки поз.35, викрутити чотири гвинти поз.10 і від'єднайте корпус редуктора від корпусу статора поз.37.

На наступному етапі відкрутіть чотири гвинти поз.18, тримають кришку ротора поз.15. Ведена шестерня поз.14 знімається за допомогою перса. Ведуча шестерня поз.43 кріпиться за рахунок шпоночного з'єднання і фіксується гайкою поз.42. Підшипники вала ротора поз.3 знімаються за допомогою знімачів.

Особливості конструкцій УШМ вітчизняних виробників

Серед вітчизняних виробників особливе місце займає продукція таких відомих брендів, як Интерскол, Фіолент, Лепсе.

Ремонт Интерскол УШМ

При правильній експлуатації болгарки Интерскол можуть працювати роками.

Поряд з нечастим виходом з ладу редуктора болгарки, в якому слабкою ланкою є пара шестерень і підшипник, відзначені випадки прояву несправностей в статорі.

Схема болгарки ИнтерсколДля заміни шестерень редуктора необхідно корпус редуктора поз.19 розібрати, звільнивши кришку поз.6.

Ведена шестерня поз.11 запресована на вал поз.8 і знімається за допомогою преса. Підшипник поз.9 знімається знімачем.

Ремонт статора болгарки Интерскол можна виконати і самостійно, якщо знати необхідні дані. При розбиранні згорілого статора ви повинні підрахувати кількість витків застосовуваного проводу, його розтин.

Відео: ремонт болгарки згорів статор

Ремонт УШМ Лепсе

Болгарки під брендом Лепсе маркуються МШУ Лепсе Кіров 1.8-230-А. Ці болгарки ведуть свою історію від знаменитої болгарки ІЖ радянського виробництва. Дивно витривалий інструмент, що представляє саму антивандальну конструкцію.

Схема болгарки Лепсе Переваги болгарки Лепсе полягають у можливості заміни зношених вугільних щіток без розбирання корпусу машинки.

Ремонт УШМ Лепсе в частині заміни щіток виконується просто. Через спеціальні вікна поз.45, закриваються пробками-кришками поз.48, вугільні щітки поз.47 вставляються в корпус щіткотримача поз.46.

При ремонті редуктора болгарки Лепсе треба демонтувати шестерну пару.

Ведуча мала косозубая шестерня кріпиться на валу ротора на шпонке і фіксується гайкою.

Ведена шестерня поз.15 накручується на вал шпинделя поз.10 і фіксується гайкою поз.18.

Ремонт УШМ Фіолент

останнім часом особливою популярністю стали користуватися болгарка Фіолент. Приваблює не тільки доступна ціна, але і надійність інструменту. Схема болгарка Фіолент

Ремонт болгарка Фіолент своїми руками рекомендується починати з вивчення з'являються несправностей. Якщо ж вам знадобиться розібрати болгарку Фіолент, то щоб зняти ведену шестерню поз.11, її треба выпрессовать з валу шпинделя поз.8.

Щоб зняти підшипник вала шпинделя, попередньо треба зняти велику косозубую шестерню. Це незначні незручності.

Заміна підшипників ротора пов'язана з тим, що необхідно демонтувати малу косозубую шестерню поз.22.

Який ремонт болгарки своїми руками може зробити користувач

Хоча болгарка і не є інструментом особливої складності, виконати ремонтні роботи користувач може не на всіх вузлах.

Поряд з простою заміною підшипників або шестерень редуктора є такі несправності, які неможливо зробити без особливої забезпеч або пристосувань.

  • Для випресовки веденої шестерні знадобиться прес. Намотати ротор без пристосувань не вдасться.
  • До таких несправностей належать вихід з ладу ротора. Для простого споживача така несправність закінчується походом в сервісний центр.
  • Просунуті користувачі можуть відродити згорілий ротор, маючи певні навички і поняття. Але іноді простіше купити новий, чим займатися перемотуванням.

Для більшості користувачів ремонт болгарки своїми руками обмежується певним колом несправностей.

Систематизація несправностей електричної частини УШМ

  1. найпростіша несправність, за якої не включається болгарка – обрив проводу живлення. Найчастіше обрив буває в шнурі живлення біля вилки або на вході в інструмент. Несправність легко усувається заміною шнура живлення або видаленням обірваного " шматка дроту.
  2. Посилення нагрівання в районі установки вугільних щіток. Найчастіше така несправність з'являється внаслідок укорочення вугільних щіток менше номінального розміру. Довжина вугільних щіток не може бути коротше 8 мм
  3. Западання кнопки включення болгарки. Несправність пов'язана з вигорянням внутрішніх контактів кнопки. Усувається повною заміною вимикача на новий.
  4. У деяких моделях УШМ застосовано пристрій, що дозволяє плавно регулювати обороти болгарки. Регулятор оборотів УШМ покращує плавність включення болгарки і попереджає закушування робочого органу. Ремонт регулятора обертів УШМ полягає в повній заміні.

Групування несправностей з механічної частини УШМ

  1. Поява сторонніх шумів в редукторі болгарки, нагрів редуктора. Несправність пов'язана з руйнуванням опорного підшипника, зношуванням зубів шестерень редуктора, висиханням мастила. Усувається заміною шестерень при високому зносі зуба. При незначному спрацюванні зубів шестерень можна спробувати це виправити. Профіль зуба виправляється вручну, припиливанием за допомогою круглого надфіля і дрилі. Мастило замінюється на нову при кожному ремонті редуктора. Нове мастило накладають на ретельно вимиті деталі.
  2. Заміна підшипника потрібно при його руйнуванні або появі великої люфту. У деяких моделях підшипник насаджений на шпиндель з натягом. Заміна вимагає особливої оснащення, зокрема, преса. Деталі необхідно охолоджувати або нагрівати.
  3. Заміна підшипників на роторі потрібно при появі великої биття. Наявність підвищеного биття легко бачити на колекторі ротора і по інтенсивності зносу вугільних щіток.

Прості несправності і способи діагностики і усунення своїми руками

Якщо у вас при натисканні на кнопку «Пуск» болгарка не включається, то перевірку починають з огляду кабелю живлення в місці входу в інструмент.

Відкрутіть кришку болгарки і перевірте цілісність шнура живлення за допомогою тестера або фази. Суворо дотримуйтесь правил безпеки.

Якщо шнур живлення цілий, а болгарка не включається, замініть кнопку «Пуск».

Якщо при установці нової кнопки болгарка не заробила, перевірте якість кріплення вугільних щіток та їх щільного прилягання до колектора ротора.

Складні несправності і ремонт УШМ своїми руками

Наведені нижче види поломок вимагають певних знань і навичок для їх усунення:

  • Заклинювання або руйнування підшипників.
  • Зализування або руйнування зубів шестерень редуктора.
  • Обрив або коротке замикання в роторі або статорі.
  • Вихід з ладу деталей ланцюгів управління.
  • Руйнування корпусу редуктора.

Пара слів про мастилі

Надійність роботи редуктора і його довговічність багато в чому залежать від своєчасної заміни мастила та правильного її підборі.

На російському ринку ПММ представлений великий асортимент мастильних матеріалів. Серед них виділяються мастила російських виробників.Мастило для редукторів болгарок російських виробників

Сучасні виробники інструменту настійно рекомендують використовувати мастильні матеріали тільки власного виробництва. Це політика виробника.

З російських мастил рекомендуємо використовувати спеціально розроблені для редукторів мастильні матеріали.

Але на якість роботи болгарки впливає не тільки правильно підібрана мастило, а більшою мірою своєчасна її заміна! Не затягуйте з заміною мастила, слідкуйте за її станом.

Відео-блок про ремонт болгарок – типові несправності

Відео: Ремонт Болгарки своїми руками.

Відео: Як замінити втулку і підшипник в болгарці

Відео: Як полагодити болгарку Як поміняти корпус редуктора Repair of power tools Ferm 125 880 УШМ

Відео: Чиним УШМ Спаркі 125 / Ремонт SPARKY 850 / Болгарка заклинила maintenance of the power tool

Відео: Ремонт редуктора в Интерскол УШМ 125/900 Заміна підшипників / Болгарка 125 / Ремонт

Відео: Обслуговування Макиты GA 5030 Чиним Makita 5030 Repair of power tools maintenance tool

Відео: Як дістати голчастий підшипник / Як поміняти голчастий підшипник Простий спосіб

Відео: як поміняти подшибники на болгарці

Дана стаття пропонує способи визначення несправностей у болгарках різних моделей і ремонт УШМ (кутова шліфувальна машина) своїми руками. Тут можна знайти відповіді на питання про порядок розбирання редукторів болгарок найпопулярніших моделей, заміну зубчастих шестерень, підшипників та їх ремонті. Наведено рекомендації про порядок запресовки та випресовки шестерень і підшипників, способи ремонту і пристосування.

Поряд із загальними несправностями у кутошліфувальних машин різних марок є і свої особливості. Це відбувається не тільки від відмінностей в конструкціях болгарок, але і від застосовуваних матеріалів і комплектуючих.

Важливо і те, хто виготовив інструмент. Знання особливостей конструкції болгарок дозволяє виконувати ремонт УШМ своїми руками якісно і швидко. Запропонована нижче інформація допоможе виконати ремонт кутошліфувальною авто будь-якої марки.

Поряд з оригінальними інструментами, будівельний ринок заполонили дешеві підробки. І не варто думати, що підробки робляться виключно в Китаї. Електроінструменти китайських виробників за якістю нічим не поступаються виробникам з європейських країн або країн Південно-східної Азії.

Якісні інструменти китайських виробників для європейського споживача проходять кілька стадій вхідного контролю. Для третіх країн китайські виробники контроль інструменту не виконують. Але інструменти проводяться на тих же лініях, тих же заводах, тими ж людьми. Саме тому така різниця в ціні.

Щоб провести ремонт болгарки своїми руками, треба мати схему даної УШМ і розбиратися в ній. Ремонт болгарки Bosch відрізняється від ремонту болгарки Интерскол. А ще є болгарки під брендами Makita, Hitachi, Metabo.

Кілька загальних корисних порад щодо організації ремонту болгарки

Перш ніж приступити до ремонту болгарки, розглянемо кілька корисних порад:

  1. Перед тим як почати розбирання болгарки, ретельно ознайомтеся з її описом, схемою складання та порядку виконання робіт.
  2. Обов'язково дотримуйтесь послідовність виконання технологічних операцій.
  3. Строго дотримуйте техніку безпеки.

найчастіша причина поломки болгарки – це обрив проводу біля рукояті. Для початку потрібно перевірити наявність напруги на кнопці, робиться це звичайним тестером напруги. Потім перевіряємо саму кнопку на працездатність.

Більш детально про діагностику і ремонт електричної частини болгарки.

Як зняти голчастий підшипник або зруйновану обойму підшипника ковзання

В редукторах болгарок використовуються різні підшипники. Вони піддаються великим навантаженням і є причинами появи несправностей.

Руйнування підшипника визначається за збільшення люфту вала шпинделя. Розібравши корпус редуктора і демонтувавши великий вал шестерні, ви побачите голчастий підшипник.

Голчастий підшипник застосовується не у всіх болгарках. У тих же болгарках, в яких він встановлений, його демонтаж можна виконати кількома способами.

Вийнявши зруйновану частину підшипника, внутрішню обойму можна дістати з використанням мітчика машинного. Затисніть машинний мітчик відповідного діаметру в патрон шуруповерта і постарайтеся його вкрутити в обойму підшипника, поки мітчик не впреться в дно корпусу. Продовжуйте повільно вкручувати мітчик в обойму. Він підніме обойму по різьбі.

Витяг обойми підшипника

Другий спосіб полягає в тому, що залишилася обойму зруйнованого голчастого підшипника можна отримати за допомогою спецболта і стопорного кільця.

Як зняти косозубі шестерні редуктора болгарки

Ремонт редуктора болгарки починається з демонтажу косозубих шестерень. Саме шестерні стають основною причиною несправності редуктора болгарки. У болгарках найчастіше доводиться міняти малу провідну шестірню, закріплену на валу ротора.

На валу ротора косозубая шестерня може кріпитися двома способами:

  1. Шестерня фіксується шпонковим з'єднанням і затискається гайкою.
  2. Шестерня кріпиться за допомогою різьбового з'єднання. Причому використовується як права, так і ліва різьба.

Як зняти ведучу шестерню з валу ротора

Велика ведена косозубая шестерня кріпиться на валу шпинделя теж двома способами:

  1. Шестерня напресовується на вал.
  2. Шестерня кріпиться за допомогою шпоночного з'єднання.

Выпрессованные деталі шпинделя болгарки

Крім заміни шестерень в болгарках часто потрібно замінити той чи інший підшипник. А їх в конструкції болгарки як мінімум три.

Особливості конструкцій зарубіжних виробників УШМ

У даній главі розглянемо конструктивні особливості болгарок, вироблених під брендами Bosch, Hitachi і Makita, а також ремонт УШМ своїми руками.

Ремонт УШМ Bosch

Болгарки Бош являють собою надійний інструмент, не доставляє особливого клопоту користувачеві. Але не кожен користувач відноситься до інструменту правильно. Ремонт УШМ Бош найчастіше пов'язаний з заміною підшипників.

Схема болгарки Bosch

Конструктивно всі болгарки Bosch виконані за однаковою схемою. Вал шпинделя поз.25 запресовується в ведену косозубую шестерню поз.26 і спирається в корпусі редуктора поз.821 на голчастий підшипник поз.51.

При руйнуванні підшипника всередині корпусу залишається обойма підшипника, яку дістати непросто. Рекомендуємо два способи демонтажу обойми голчастого підшипника. Вони описані в розділі «Як зняти голчастий підшипник».

При зносі або зализуванні зубів пари шестерень заміні підлягають обидві і тільки парно. Виробляючи демонтаж шестерень, пам'ятайте, що ведуча шестерня кріпиться на валу ротора на різьбі, причому ЛІВОЮ і фіксується гайкою. Відома велика косозубая шестерня поз.26 напрессована на вал шпинделя поз.25.

Ремонт УШМ Hitachi

Особливу популярність у російських споживачів отримали болгарки Хітачі. І це закономірно. На ринку практично відсутні кустарні підробки болгарок Hitachi. Простота конструкції дозволяє легко виконати ремонт будь-якої складності.

Схема болгарки Hitachi

Болгарки фірми Hitachi володіють підвищеною надійністю і нечасто потрапляють на стіл ремонтників. Основна причина попадання болгарки Hinachi на ремонт – поломка редуктора, а саме, вироблення зубів шестерень.

Розбирається редуктор болгарки просто. Щоб від'єднати корпус редуктора поз.3 від корпусу статора поз.37, треба звільнити вугільні щітки.

Викрутити чотири гвинти поз.1, що кріплять корпус редуктора і корпус статора. Роз'єднайте корпус редуктора і корпус статора. Корпус редуктора від'єднається спільно з ротором поз.8.

Щоб зняти кришку редуктора поз.23, треба викрутити чотири гвинти поз.24. Ведена косозубая шестерня поз.33 фіксується на валу шпинделя поз.26 за допомогою шпонки поз.25 і ссаживается знімачем. Підшипник поз.21 знімається знімачем.

Ремонт УШМ Makita

Особливістю болгарок сімейства Makita є швидкознімний захисний кожух поз.19.

Схема болгарка MakitaБолгарки фірми Makita частіше за інших потрапляють в ремонт. Але причина у високому відсотку підробок, наповнили російський ринок.

Справжня Макіта являє собою надійний, довговічний інструмент. Але, як і всі кутошліфувальні машини, страждає виходом з ладу редуктора, його шестерень.

До заміни шестерень редуктора вдаються у разі їх заклинювання або руйнування.

зруйнована ведуча шестерня

Щоб провести ремонт УШМ Makita 9069 або Makita 9558 HN, необхідно болгарку розібрати.

Якщо несправний редуктор, а це визначається появою люфту вала шпинделя, заклинювання редуктора, пробуксовування веденої шестерні, то слід від'єднати редуктор від корпусу статора. Звільніть вугільні щітки поз.35, викрутити чотири гвинти поз.10 і від'єднайте корпус редуктора від корпусу статора поз.37.

На наступному етапі відкрутіть чотири гвинти поз.18, тримають кришку ротора поз.15. Ведена шестерня поз.14 знімається за допомогою перса. Ведуча шестерня поз.43 кріпиться за рахунок шпоночного з'єднання і фіксується гайкою поз.42. Підшипники вала ротора поз.3 знімаються за допомогою знімачів.

Особливості конструкцій УШМ вітчизняних виробників

Серед вітчизняних виробників особливе місце займає продукція таких відомих брендів, як Интерскол, Фіолент, Лепсе.

Ремонт Интерскол УШМ

При правильній експлуатації болгарки Интерскол можуть працювати роками.

Поряд з нечастим виходом з ладу редуктора болгарки, в якому слабкою ланкою є пара шестерень і підшипник, відзначені випадки прояву несправностей в статорі.

Схема болгарки ИнтерсколДля заміни шестерень редуктора необхідно корпус редуктора поз.19 розібрати, звільнивши кришку поз.6.

Ведена шестерня поз.11 запресована на вал поз.8 і знімається за допомогою преса. Підшипник поз.9 знімається знімачем.

Ремонт статора болгарки Интерскол можна виконати і самостійно, якщо знати необхідні дані. При розбиранні згорілого статора ви повинні підрахувати кількість витків застосовуваного проводу, його розтин.

Відео: ремонт болгарки згорів статор

Ремонт УШМ Лепсе

Болгарки під брендом Лепсе маркуються МШУ Лепсе Кіров 1.8-230-А. Ці болгарки ведуть свою історію від знаменитої болгарки ІЖ радянського виробництва. Дивно витривалий інструмент, що представляє саму антивандальну конструкцію.

Схема болгарки Лепсе Переваги болгарки Лепсе полягають у можливості заміни зношених вугільних щіток без розбирання корпусу машинки.

Ремонт УШМ Лепсе в частині заміни щіток виконується просто. Через спеціальні вікна поз.45, закриваються пробками-кришками поз.48, вугільні щітки поз.47 вставляються в корпус щіткотримача поз.46.

При ремонті редуктора болгарки Лепсе треба демонтувати шестерну пару.

Ведуча мала косозубая шестерня кріпиться на валу ротора на шпонке і фіксується гайкою.

Ведена шестерня поз.15 накручується на вал шпинделя поз.10 і фіксується гайкою поз.18.

Ремонт УШМ Фіолент

останнім часом особливою популярністю стали користуватися болгарка Фіолент. Приваблює не тільки доступна ціна, але і надійність інструменту. Схема болгарка Фіолент

Ремонт болгарка Фіолент своїми руками рекомендується починати з вивчення з'являються несправностей. Якщо ж вам знадобиться розібрати болгарку Фіолент, то щоб зняти ведену шестерню поз.11, її треба выпрессовать з валу шпинделя поз.8.

Щоб зняти підшипник вала шпинделя, попередньо треба зняти велику косозубую шестерню. Це незначні незручності.

Заміна підшипників ротора пов'язана з тим, що необхідно демонтувати малу косозубую шестерню поз.22.

Який ремонт болгарки своїми руками може зробити користувач

Хоча болгарка і не є інструментом особливої складності, виконати ремонтні роботи користувач може не на всіх вузлах.

Поряд з простою заміною підшипників або шестерень редуктора є такі несправності, які неможливо зробити без особливої забезпеч або пристосувань.

  • Для випресовки веденої шестерні знадобиться прес. Намотати ротор без пристосувань не вдасться.
  • До таких несправностей належать вихід з ладу ротора. Для простого споживача така несправність закінчується походом в сервісний центр.
  • Просунуті користувачі можуть відродити згорілий ротор, маючи певні навички і поняття. Але іноді простіше купити новий, чим займатися перемотуванням.

Для більшості користувачів ремонт болгарки своїми руками обмежується певним колом несправностей.

Систематизація несправностей електричної частини УШМ

  1. найпростіша несправність, за якої не включається болгарка – обрив проводу живлення. Найчастіше обрив буває в шнурі живлення біля вилки або на вході в інструмент. Несправність легко усувається заміною шнура живлення або видаленням обірваного " шматка дроту.
  2. Посилення нагрівання в районі установки вугільних щіток. Найчастіше така несправність з'являється внаслідок укорочення вугільних щіток менше номінального розміру. Довжина вугільних щіток не може бути коротше 8 мм
  3. Западання кнопки включення болгарки. Несправність пов'язана з вигорянням внутрішніх контактів кнопки. Усувається повною заміною вимикача на новий.
  4. У деяких моделях УШМ застосовано пристрій, що дозволяє плавно регулювати обороти болгарки. Регулятор оборотів УШМ покращує плавність включення болгарки і попереджає закушування робочого органу. Ремонт регулятора обертів УШМ полягає в повній заміні.

Групування несправностей з механічної частини УШМ

  1. Поява сторонніх шумів в редукторі болгарки, нагрів редуктора. Несправність пов'язана з руйнуванням опорного підшипника, зношуванням зубів шестерень редуктора, висиханням мастила. Усувається заміною шестерень при високому зносі зуба. При незначному спрацюванні зубів шестерень можна спробувати це виправити. Профіль зуба виправляється вручну, припиливанием за допомогою круглого надфіля і дрилі. Мастило замінюється на нову при кожному ремонті редуктора. Нове мастило накладають на ретельно вимиті деталі.
  2. Заміна підшипника потрібно при його руйнуванні або появі великої люфту. У деяких моделях підшипник насаджений на шпиндель з натягом. Заміна вимагає особливої оснащення, зокрема, преса. Деталі необхідно охолоджувати або нагрівати.
  3. Заміна підшипників на роторі потрібно при появі великої биття. Наявність підвищеного биття легко бачити на колекторі ротора і по інтенсивності зносу вугільних щіток.

Прості несправності і способи діагностики і усунення своїми руками

Якщо у вас при натисканні на кнопку «Пуск» болгарка не включається, то перевірку починають з огляду кабелю живлення в місці входу в інструмент.

Відкрутіть кришку болгарки і перевірте цілісність шнура живлення за допомогою тестера або фази. Суворо дотримуйтесь правил безпеки.

Якщо шнур живлення цілий, а болгарка не включається, замініть кнопку «Пуск».

Якщо при установці нової кнопки болгарка не заробила, перевірте якість кріплення вугільних щіток та їх щільного прилягання до колектора ротора.

Складні несправності і ремонт УШМ своїми руками

Наведені нижче види поломок вимагають певних знань і навичок для їх усунення:

  • Заклинювання або руйнування підшипників.
  • Зализування або руйнування зубів шестерень редуктора.
  • Обрив або коротке замикання в роторі або статорі.
  • Вихід з ладу деталей ланцюгів управління.
  • Руйнування корпусу редуктора.

Пара слів про мастилі

Надійність роботи редуктора і його довговічність багато в чому залежать від своєчасної заміни мастила та правильного її підборі.

На російському ринку ПММ представлений великий асортимент мастильних матеріалів. Серед них виділяються мастила російських виробників.Мастило для редукторів болгарок російських виробників

Сучасні виробники інструменту настійно рекомендують використовувати мастильні матеріали тільки власного виробництва. Це політика виробника.

З російських мастил рекомендуємо використовувати спеціально розроблені для редукторів мастильні матеріали.

Але на якість роботи болгарки впливає не тільки правильно підібрана мастило, а більшою мірою своєчасна її заміна! Не затягуйте з заміною мастила, слідкуйте за її станом.

Відео-блок про ремонт болгарок – типові несправності

Відео: Ремонт Болгарки своїми руками.

Відео: Як замінити втулку і підшипник в болгарці

Відео: Як полагодити болгарку Як поміняти корпус редуктора Repair of power tools Ferm 125 880 УШМ

Відео: Чиним УШМ Спаркі 125 / Ремонт SPARKY 850 / Болгарка заклинила maintenance of the power tool

Відео: Ремонт редуктора в Интерскол УШМ 125/900 Заміна підшипників / Болгарка 125 / Ремонт

Відео: Обслуговування Макиты GA 5030 Чиним Makita 5030 Repair of power tools maintenance tool

Відео: Як дістати голчастий підшипник / Як поміняти голчастий підшипник Простий спосіб

Відео: як поміняти подшибники на болгарці