Міжповірочний інтервал лічильників води гарячої і холодної


Після встановлення водоміра з обліку гарячої або холодної води, а може бути і двох відразу, вам необхідно регулярно перевіряти агрегати, щоб переконатися в їх справності і точності показань. При цьому термін повірки лічильників води встановлений законодавством РФ. Власник зобов'язаний дотримуватися міжповірочний інтервал, який відрізняється у агрегатів для підрахунку обсягів холодної і гарячої води. Якщо перевірка виявить, що жодних відхилень у роботі водоміра немає, то ви сміливо можете експлуатувати прилад ще один перевірочний інтервал.

Проте часто трапляється, що власник не дотримується періодичність повірки. Таке ставлення може спричинити за собою те, що свідчення водоміра будуть вважатися недійсними та абонентські служби стануть нараховувати оплату за послуги водопостачання за усередненими показниками.

  • Призначення повірки
  • Терміни повірки
  • Обов'язковість повірки
  • Щоб не пропустити перевірку
  • Процедура перевірки
  • Позапланова перевірка
  • Повірка на дому
  • Законність штрафних санкцій

Призначення повірки

що таке повірка лічильника води

Повірка ПУ – це законна процедура, яка покликана перевіряти, немає відхилень у роботі водоміра, і правильні показники за обсягами води він дає

Повірка ПУ – це законна процедура, яка покликана перевіряти, чи немає відхилень у роботі водоміра, і правильні показники за обсягами води він дає. Якщо ніяких несправностей немає, агрегат допускається до подальшої експлуатації. Перевірку потрібно проходити обов'язково всім власникам водомірів, якщо цього не робити, то покази приладу не можна враховувати при розрахунку оплати за воду.

При цьому міжповірочний інтервал – це строк від одного повірки до наступної процедури. Цей інтервал встановлений законодавством Росії і описаний в законодавчих документах, що діють на різних рівнях.

Терміни повірки

повірка лічильників води терміни повірки

Міжповірочний інтервал встановлений постановою Уряду РФ номер 354

Міжповірочний інтервал встановлений постановою Уряду РФ номер 354 і становить:

  • Перевірку водомірів з обліку холодної води потрібно робити кожні шість років.
  • А агрегати з обліку гарячої води перевіряють раз на чотири роки.

Таке розходження в інтервалі перевірки пов'язано з тим, що водоміри працюють із середовищем різної температури. Незважаючи на те, що принцип роботи і конструкція у них однакова, для виготовлення приладів використовуються різні матеріали. Агрегати обліку холодної води потрібно повіряти рідше, тому що вони працюють з холодною рідиною і менш схильні до впливу негативних факторів високих температур. ПУ гарячої води постійно функціонують в умовах високих температур, тому швидше зношуються і виходять з ладу. Саме тому перевірку таких ПУ потрібно робити частіше.

Проте муніципальні органи мають право регулювати міжповірочний інтервал. Вся справа в тому, що в законі № 354 сказано, що власник лічильника повинен проводити його перевірку в інтервал, встановлений виробником приладу. Багато вітчизняні виробники водомірів вказують у паспорті інтервал в 4-6 л, згідно з чинним законом. Однак у імпортних агрегатів може бути вказаний інший міжповірочний інтервал, наприклад, 8-10 років.

У будь-якому випадку потрібно проходити повірку обов'язково, але іноді її терміни можуть коригувати муніципальні служби, намагаючись знайти оптимальне значення між термінами, встановленими виробниками, і діючими в РФ нормами.

Увага: терміни повірки агрегатів гарячої і холодної води починається не з дня монтажу, а від дати виготовлення приладу.

Виходить, що перша повірка після встановлення водоміра не обов'язково буде через 4-6 л. вся справа в тому, що при виготовленні водяного лічильника на заводі він проходить повірку. Зазвичай це відбувається відразу після виготовлення приладу. А наступна повірка завжди відраховується від дати виконання попередньої процедури. Дані про дні виготовлення і заводський повірці вказуються в технічному паспорті до лічильника. Тому, якщо ви купите залежався на полиці магазину прилад, то можливо, що після його установки пройде набагато менше часу до першої перевірки, ніж встановлено законодавством.

Обов'язковість повірки

термін повірки лічильників води

Регулярну перевірку водоміра краще зробити, поки попередній термін повірки ще повністю не минув

Як ми вже сказали, повірка ПУ холодної та гарячої води є обов'язковою процедурою для всіх власників водомірів. Якщо після встановлення приладу міжповірочний інтервал закінчився, а ви так і не повірили прилад, то показання водолічильника вважаються неточними, і платежі за послуги водопостачання будуть перераховуватися з розрахунку усереднених показників за попередні 6 місяців. Якщо даних про повірку приладу протягом півріччя цього немає, то подальша оплата буде нараховуватися за нормативами на одного прописаного людини для квартир без лічильників.

Хоча критерії нарахування оплати у випадку, якщо у вас немає повірки, можуть дещо відрізнятися в різних регіонах РФ. Наприклад, деякі служби можуть нараховувати усереднену оплату за підсумками 3-х, а не 6-ти місяців. Крім того, можуть відрізнятися норми на одного прописаного людини для квартир без лічильників.

Важливо: регулярну перевірку водоміра краще зробити, поки попередній термін повірки ще повністю не минув. Тоді вам не потрібно буде перераховувати у водоканалі або комунальних службах обсяги водоспоживання.

Щоб не пропустити перевірку

терміни повірки лічильників води

Якщо державні служби не роблять розсилку сповіщень про наближення повірці, то ви повинні самостійно стежити за інтервалами

Багато житлові контори і комунальні служби ведуть реєстр споживачів, де фіксуються всі дані про водомірі і терміни перевірки. Зазвичай такі організації роблять розсилку сповіщень про наближення регулярної повірки. Як правило, в таких повідомленнях вказується дата наступної повірки, а також обумовлюються терміни, які вам потрібно пройти процедуру. Якщо термін закінчився, а ви не пройшли повірку, то подальше нарахування виконується за усередненими показниками.

Якщо державні служби не роблять розсилку сповіщень про наближення повірці, то ви повинні самостійно стежити за інтервалами. Зазвичай терміни перевірки зазначаються в техпаспорті до водоміра, якщо його у вас немає, то вам потрібно звернутися до водоканалу або керуючу контору, оскільки це є підставою для позапланової перевірки.

Процедура перевірки

повірка лічильників води терміни

Для виконання перевірки ви можете звернутися в керуючу контору, водоканал або приватну фірму

Для виконання перевірки ви можете звернутися в керуючу контору, водоканал або приватну фірму. Таку процедуру можуть виконувати лише організації з ліцензією Росаккредитации. Для цього вам потрібно:

  • Написати заяву в абонентській службі компанії, що забезпечує водопостачання, або звернутися в керуючу контору.
  • Вибрати ліцензовану приватну фірму і звернутися до них.
  • Після цього до вас прийде представник компанії і демонтує водомір для виконання повірки.
  • За кілька днів буде готовий результат. Якщо несправності в роботі лічильника немає, то вам видається акт про придатність водоміра, і його можна встановлювати на місце. В разі поломки ПУ працівник повинен видати вам свідоцтво про непридатність, який є підставою для заміни лічильника.

Після виконання повірочної процедури вам необхідно зробити наступне:

  1. Написати заяву в службі водоканалу або КК для виклику фахівця, який зробить установку приладу не місце.
  2. Після встановлення водоміра його необхідно опломбувати.
  3. Майстер повинен видати акт про введення лічильника в експлуатацію.

У разі заміни приладу вам потрібно купити новий агрегат і надати співробітникові КК свідоцтво про несправності, що вам видали після повірочної процедури. Заміна водоміра виконується працівниками державної служби або представниками ліцензованої організації. Після цього, вам повинні видати всі необхідні акти і договори про заміну, а також опломбувати ПУ.

Позапланова перевірка

як повірити лічильник води

У деяких випадках може виконуватися позапланова перевірка водоміра, яку може зажадати провести власник квартири або керуюча компанія

У деяких випадках може виконуватися позапланова перевірка водоміра, яку може зажадати провести власник квартири або керуюча компанія. Підстави для перевірки бувають наступні:

  • У разі виявлення власником або перевіряючими органами несправності, повірочну процедуру можна провести достроково. Якщо ви самі виявили несправність, то звертатися потрібно в виконавчу компанію. Якщо агрегат пошкодився з-за аварії, то потрібно викликати аварійну службу.
  • Якщо у внутрішньобудинкових мережах була пожежа чи інша аварійна ситуація, то в обов'язковому порядку проводиться позапланова перевірочна процедура.
  • Щоб здійснити облік комунальних ресурсів, державні органи можуть проводити такі перевірки.
  • У разі пошкодження пломб прилад потрібно повірити перед тим, як заново опломбувати його.

Повірка на дому

міжповірочний інтервал лічильників води

Деякі приватні компанії надають послуги повірки водомірів на дому без їх демонтажу

Деякі приватні компанії надають послуги повірки водомірів на дому без їх демонтажу. Ціна такої процедури буде трохи вище, ніж у традиційної перевірки, але у неї є багато переваг:

  1. Вам не потрібно подавати заяву в КК і чекати, поки прийде майстер і зніме водомір. Також не потрібно виконувати процедуру зняття показань приладу перед його демонтажем.
  2. Все це забирає час на стояння в чергах і очікування майстра.
  3. Після виконання традиційної процедури вам доведеться знову стояти в чергах і чекати майстра, який встановить і опломбує прилад.
  4. Повірка виконується на дому без зняття водоміра. Вона збереже ваші нерви і час.

Важливо: при виборі компанії, що виконує повірочну процедуру вдома, зверніть увагу на наявність у фірми відповідної ліцензії.

Така процедура виконується в наступній послідовності:

  1. Шланг від спеціального повірочного приладу приєднується до змішувача, у якого є різьба. Зазвичай використовується душовий шланг без розпилювача.
  2. Ємність для збору води ставиться на ваги. Їх свідчення обнуляються. Вихідний шланг від приладу опускається в цю ємність.
  3. Після цього знімаються показання лічильника при закритих кранах в квартирі.
  4. Потім відкривається кран, до якого приєднаний шланг від приладу.
  5. Коли в тару набереться 3 л води, подача закривається.
  6. Ємність з водою зважується, а показання переводяться в літри.
  7. Отримане число порівнюється з даними на табло приладу обліку.
  8. Після цього процедуру повторюють ще кілька разів, щоб знайти середнє арифметичне число, і визначити похибка водоміра.
  9. Якщо похибка не перевищує допустимі значення, то агрегат вважається справним. Майстер видає всі необхідні документи і ставить позначку в техпаспорті.
  10. У разі перевищення похибки видається свідоцтво про несправність, на підставі якого ви повинні зробити заміну приладу.

Законність штрафних санкцій

термін повірки лічильників гарячої води

Вам варто знати, що при невиконанні повірочної процедури в строк, оплата за комунальні послуги буде нараховуватися за загальним тарифом

ми розповіли, як виконується нарахування оплати за водопостачання у разі невиконання повірочної процедури в строк. Однак деякі компанії, крім цього, нараховують штрафні санкції власнику такого водоміра. Хоча згідно законодавства, незважаючи на обов'язковість цієї процедури, ніякі штрафні санкції законом не передбачені.

Навіть якщо керівна контора посилається на якісь джерела при нарахування таких штрафів, знайте, що це необґрунтовано, оскільки в законі РФ немає пункту про накладення штрафу на власників водомірів з простроченої перевіркою.

Вам варто знати, що при невиконанні повірочної процедури в строк оплата за комунальні послуги буде нараховуватися з розрахунку:

  • 7 м3 холодної води на кожного прописаного у квартирі людини;
  • 5 м3 гарячої води на прописаного мешканця.

Ці норми можуть дещо відрізнятися в різних регіонах РФ, але в цілому повинні бути в цих межах. Якщо ж вам нараховується оплата за якимось іншим нормам водоспоживання на одну людину, то ви маєте повне право написати скаргу на організацію, що вимагає таких платежів.